Legális ültetés? Lehetséges! 2. rész

2016-07-18 Kárászy Balázs Egyéb 15 hozzászólás

Korábbi bejegyzésünkben írtunk a legális futómű tuningról. Most ott folytatjuk, ahol korábban abbahagytuk.
Cégünk az Autó Motor és Tuning Show-n átalakított BMW Z4-eshez egy komplett Koni állítható futóművet adott. A szett tartalma 4 db állítható Koni lengéscsillapító és 4 db H&R ültetőrúgó volt.

A legalizálás során először a Nemzeti Közlekedési Hatósághoz kell fordulni, ahol engedélyt adnak arra vonatkozóan, hogy az átalakítást el lehet-e végezni. Ha zöld utat kapunk, akkor irány a magyarországi TÜV, ahol az alkatrész angol/német nyelvű papírjai és a jármű pontos adatai alapján a kapunk egy szakértői véleményt arra vonatkozólag, hogy az adott alkatrész ténylegesen beépíthető a járműbe. Ez után ismét a NKH-nál kell kopogtatni és átalakítási engedélyt kérni az alkatrész beépítésről. Az alkatrész beépítése után az autót le lehet vizsgáztatni és minden beépített alkatrész bekerül a “HIVATALOS FELJEGYZÉSEK” rovatba a kocsi forgalmijában.

A mi esetünkben a lengéscsillapítókhoz nem tartozott TÜV papír ugyanis azok külső szerkezetüket tekintve, pontosan megegyeznek a gyári lengéscsillapítókéval. Természetesen keménységben jelentősen eltérnek. Alap beállításon 5-10%-kal erősebbek a gyári értékeknél, ráadásul ez az érték elmehet akár 30-35%-ig is. A H&R rugók esetében már más volt a helyzet. Ugyanis ezekkel a jármű hasmagassága 20-30 mm-rel közelebb kerül az aszfalthoz. Emiatt a dobozban megtalálható egy CD-melléklet, vagy letölthető a Koni honlapjáról az ültetőrúgókhoz tartozó német/angol nyelvű TÜV bizonyítvány. Ez után következhetett a fent leírt procedúra. A végeredmény itt látható:

Természetesen minden módosítást jóvá kellett hagyatni az NKH és a TÜV álltal.

Végül maga az autó:

WEBSHOP

The requested URL returned error: 426 Unknown