Koni FSD és Eibach ProKit beépítése – VW Golf 7 1.4 TSI

2017-05-05 Kárászy Balázs Egyéb Nincs hozzászólás

Cégünk egyik autójához,  egy 2016-os évjáratú Volkswagen Golf 7-hez (1.4 TSI) még tavaly rendeltünk egy Koni FSD szettet és egy Eibach ProKit ültetőrugó szettet. Az autóval az a célunk, hogy ügyfeleink számára be tudjuk mutatni a termékeinket valós körülmények között, de a mindennapi használatra is alkalmas legyen.

Az autóra még tavaly felkerültek 17 colos AEZ Genua dark felnik egy Yokohama Advan Sport gumival szerelve (225/45 R17). A felni adatai:

  • Méret (szélesség x átmérő colban): 7.5×17
  • ET szám: 48
  • Furatok száma és a lyukkör átmérője: 5×112 mm
  • Központi furat átmérője: 57.10 mm
AEZ Genua dark könnyűfém felni

A lengéscsillapítókat és a rugókat megrendeltük még 2016 augusztusában.

A rugók pár napon belül megérkeztek, mert az Eibachnál volt belőlük raktáron. Pro-Kit rugószettet rendeltünk, ami 30-30 mm ültetést eredményez elől és hátul. Úgy gondolom, hogy ezzel még kényelmesen lehet közlekedni Budapest utcáin és nem fogom az autó alját mindenhol odaverni valamihez. Amit tudni kell még az ezekről az ültetőrugókról, hogy sokkal merevebbek mint az eredeti gyári rugók, ezért kiszerelt állapotban közel 60-70 mm-rel rövidebbek, mint a gyári rugók. Az alábbi képek már az átépítéskor készültek. Az felső képen az első rugók, alatta pedig a hátsók összehasonlítása látható:

A lengéscsillapítók esetében is úgy éreztem, jót tenne a csere az autó útfekvésének. 2003 óta vezetek és minden eddig autómba Koni lengéscsillapítót szereltettem. Először egy 1994-es VW Poloval jártam, amibe Koni Sport volt beépítve, ültetőrugó nélkül. Mondanom sem kell, hogy ég és föld volt a különbség a gyári és a Koni lengéscsillapítók között, már-már túlzottan is kemény volt a futómű: rossz úton irdatlanul rázott. Persze használhattam volna alap beállításon…

A következő autóm egy 2005-ös csapott hátú Ford Focus II volt 1.6-os benzin motorral. Fürgének nem nevezhettem ezt az autót, de legalább soha nem hagyott cserben:)! Egyszer halt meg a generátor és kétszer kellett a kormány szervószivattyúján a csöveket kicserélni, mert megrepedtek, de mindig időben eljutottam a szervizbe vele. A Focusnak híresen jó volt már a gyári futóműve is, de úgy éreztem, ha már Konit forgalmazunk 1990 óta, akkor nem maradhat gyári lengéscsillapító az autóban. Személy szerint túlzásnak éreztem a “sárga” állítható Koni lengéscsillapítókat, ezért döntöttem az akkor még újdonságnak számító FSD (Frequency Selective Damping – Frekvencia Szelektív Csillapítás) lengéscsillapító szett mellett, amihez akkor még ültetőrugók is tartoztak. Közel 150.000 km-t mentem ezekkel az FSD lengéscsillapítókkal, mielőtt eladtam az autót és azt kell, hogy mondjam, az Koni FSD lengéscsillapítók jelentik számomra azt a vezetési élményt, ami a mindennapokban használt autótól el lehet várni. Az FSD rendszerrel nagymértékben javult az autó úttartása de rossz minőségű úton sem rázott túlzottan, sőt komfortos volt utazni vele.

Az új Golfnál, már nem volt kérdés, hogy melyik Konit válasszam: csakis az FSD! Szóval meg is rendeltük a lengéscsillapító szettet a Konitól. Sajnos erre kellett várnom kerek egy hónapot, mire megérkezett és szeptembertől annyira elfoglalt lettem, hogy a beszerelést csak idén tavasszal tudtam elintézni, de most végre megvan és most erről szeretnék Nektek röviden beszámolni és megmutatni, hogy mire kell figyelni.

Így nézett ki a Golf indulás előtt:

Miután megérkeztünk a futómű szervizbe, kocsit emelőre rakták a szerelők és azonnal lekapták az összes kereket. Első lépésben a hátsó rugókat és lengéscsillapítókat cseréltük ki. Itt nagyon fontos, hogy a bal hátsó alsó kereszt-lengőkarhoz rögzített elektronikus jeladót le kell szerelni, nehogy sérüljön, amikor a rugókat kiszerelik. A lengéscsillapítókat nagyon könnyedén ki lehet kapni, de a rugókat csak feszítővas segítségével lehetett kiszedni. A hátsó lengéscsillapítók alul szemesen rögzülnek a lengőkarhoz, felül pedig egy leszerelhető torony segítségével a kasznihoz. Ezeket a tornyokat le kell szerelni a gyári lengéscsillapítókról és fel kell szerelni Konikra. Az ültetőrugókat könnyedén kézzel lehet beilleszteni az eredetik helyére. Egyedül arra kell ezeknél odafigyelni, hogy megfelelően üljenek be a számukra kialakított helyre. És még egy fontos dolog! A fém tornyokhoz egy porvédő műanyag van rögzítve, ami alatt található egy sárga színű műanyag ütköző. Ezt szét kell szerelni és 30 mm-t le kell vágni belőle. Különben az ütközőn fog rugózni a jármű. Miután minden visszakerült a helyére, a lengőkart és lengéscsillapító alsó részét rögzítő csavarokat csak akkor szabad meghúzni, ha talpon van az autó. Íme pár kép a hátsó rugók/lengéscsillapítók cseréjéről:

Az első rugók/lengéscsillapítók közismert nevén gólyalábak cseréjénél az egész futóművet szétszereltük, mert így könnyebb volt kiszabadítani a lengéscsillapító házát a csonkállványból.

McPherson felfüggesztésről lévén szó, a lengéscsillapítók és a rugók egy egységet képeznek. Azért, hogy minden úgy álljon, ahogy eredetileg, célszírű szétszerelés előtt összejelölni az alkatrészeket! A rugók cseréjéhez le kell szerleni a lengéscsillapítóról a toronycsapágyat, ami alatt van a felső rugótányér. A toronycsapágyak leszerelése előtt a rugót össze kell húzni rugó összehúzó készülékkel! Ha ilyenetek nincsen, akkor ne szereljétek le a tornyot, mert baleset veszélyes! A toronycsapágy a lengéscsillapító krómozott dugattyúrúdjához van rögzítve. A szakszerű leszereléshez a dugattyúrudat rögzíteni kell ahhoz, hogy az anyát le lehessen csavarni a dugattyúrúd végéről. Ezért található egy belső kulcsnyílás az dugattyúrúd végén. A torony eltávolítása és a rugók cseréje után, nem szabad elfelejteni kicserélni a gyári, hosszabb ütközőket az Eibach által a dobozba csomagolt rövidebb ütközőkre. A torony visszaszerelésénél, a dugattyúrudat ugyan ugyan úgy kell rögzíteni, ahogyan azt a leszerelésnél tettük. A krómozott részt nem szabad fogóval vagy egyéb szerszámmal megfogni, mert megsérül és lengéscsillapító megfolyhat. Ilyen esetben sajnos ugrik a garancia! Pár kép az előbb leírtakról:

A következő lépésben csonkállványt visszaszereltük a lengéscsillapító alsó részére, majd az egészet visszaépítettük az eredeti helyére. Itt minden csavart fixre lehet húzni.

Miután a kerekeket visszaszereltük és az autó újra talpon volt, jöhetett a jó öreg futómű állítás és a még meg nem húzott csavarok fixre húzása. Ilyen lett a Golf az ültetés után:

A következő blogbejegyzésben videón láthatjátok, hogy mit eredményezett a Koni FSD lengéscsillapítók és az Eibach rugók beépítése!

És ha kedvet kaptatok az ültetéshez, 2017. május 7-ig, 15 % kedvezménnyel vásárolhattok Eibach ültetőrugó és Koni Sport/STR.T szetteket. Kattintsatok!

WEBSHOP

Kosár

LEGUTÓBBI BEJEGYZÉSEK

Kategóriák

KÖZÖSSÉGI MÉDIA

Ez a weboldal sütiket használ. Az Uniós törvények értelmében kérjük, hogy engedélyezze a sütik használatát, vagy zárja be az oldalt. További információ

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close