Futómű sportosítás

2015-06-04 Kárászy Kft. Egyéb Nincs hozzászólás

Futómű sportosítás a Kárászy Cégnél:

  • A lengéscsillapító teljes felújítása.
  • Korszerű számítógépes lengéscsillapító vizsgáló berendezéssel történő tesztelés minden egyes felújított lengéscsillapító esetében.
  • A gyári értékekhez képest 10-30%-al erősebb csillapítóerő beállítása. (igény szerint)
  • A sportosított lengéscsillapító festése: sárga. (igény szerint)
  • Ár-érték arányban a lehető legjobb választás, a sportos vezetés kedvelőinek.
  • Felújítás/Sportosítás akár 1 munkanapon belül!
  • 12 hónap garancia.

A futómű, vagy kerékfelfüggesztés, gyakorlatilag a kerekek megszületésével együtt fejlődött és fejlődik még ma is. Feladata nem más, mint a kerekek és a jármű-felépítmény közti kapcsolat biztosítása. Kezdetben a kerekek rugalmatlanul (mereven) kapcsolódtak a járműhöz. Később megjelentek a rugókkal, majd rugókkal és lengéscsillapítókkal szerelt kerékfelfüggesztések. Napjainkban az utóbbi futómű rendszerek a legelterjedtebbek. A Kárászy Cég is az utóbbi két gépelemre specializálódott: lengéscsillapítók és sportrugók.

A Kárászy Cég immáron több évtizede nyújt kiemelkedő minőségű szolgáltatást ügyfelei számára, akik a lengéscsillapító felújítás mellett, egy kicsivel többre vágynak és sportosabb úttartást szeretnének autójuknak.

A sportosabb úttartás és vezetési élmény elérésének legegyszerűbb és egyben leggazdaságosabb módja, a gyári lengéscsillapítók újrahangolása. Ehhez elengedhetetlen a gyári lengéscsillapítók karakterisztikájának pontos ismerete. Ugyanis érezhető változás az autó úttartásában csak akkor érhető el, ha a gyári karakterisztikát megfelelő módon megváltoztatjuk. Cégünk szinte minden gépkocsi lengéscsillapító gyári karakterisztikájával rendelkezik és a lengéscsillapítók sportosítását folyamatos mérnöki felügyelet mellett hajtjuk végre, így ügyfeleink biztosak lehetnek abban, hogy a végeredmény tökéletes és tartós lesz.

A lengéscsillapító sportosítás folyamata a Kárászy Cégnél:

1. Lépés:

Mindenképpen célszerű telefonon, személyesen vagy email-ben megkeresni ügyintézőnket és tájékoztatást kérni arról , hogy a lengéscsillapítók felújíthatóak-e és érdemes időpontot is egyeztetni.

2. Lépés:

A lengéscsillapítók átadása-átvétele üzletünkben. Ügyintézőnk a lengéscsillapítók állapotából meg tudja mondani, hogy várhatóan mennyibe fog kerülni, a lengéscsillapítók felújítása és sportosítása.

Kétcsöves rendszer esetén:

Felújítás dugattyúrúd csere nélkül: 9.000 Ft/db + ÁFA,

Felújítás + sportosítás dugattyúrúd csere nélkül: 11.000 Ft/db + áfa,

Felújítás dugattyúrúd csere esetén (ha szükséges): 13.000 Ft/db + áfa

Felújítás + sportosítás dugattyúrúd csere esetén (ha szükséges): 15.000 Ft/db + áfa

Átfutási idő: 5-6 óra.

 

Egycsöves rendszer esetén:

Felújítás vagy felújítás + sportosítás dugattyúrúd csere nélkül: 17.000 Ft/db + áfa

Felújítás vagy felújítás + sportosítás dugattyúrúd csere esetén (ha szükséges): 21.000 Ft/db + áfa.

Figyelem: hosszabb átfutási idő!

Kétcsöves rendszer: A lengéscsillapító felépítésére utal. Ebben az esetben a lengéscsillapító két koncentrikus csőből épül fel. A belső csőben csak olaj (munkaközeg), míg a belső és a külső cső által határolt térrészben olaj és levegő egyaránt van.

 

Egycsöves rendszer: A lengéscsillapító háza egyetlen cső. Ebben az esetben olajat (munkaközeg) és a levegőteret egy úszódugattyú választja el egymástól.

 

Megjegyzés: Minden, hagyományos lengéscsillapító olaj munkaközeggel működik és a dugattyúrúd kiegyenlítése végett található bennük gáztér, mely üzemállapottól függően komprimálódik vagy kitágul.

A lengéscsillapító állapota, átvételkor

A cserélendő dugattyúrúd

Kétcsöves rendszer

Egycsöves rendszer

3. Lépés:

A lengéscsillapítók felújítása és sportosítása. Szakembereink elvégzik a lengéscsillapítón a szükséges átalakításokat, mely a sportosítás megkövetel.

Elvégzendő szükséges átalakítások:

  • Tisztítás: A lengéscsillapító házának tisztítása két lépésben. Először mosó berendezésben aztán homokfúvással. Ez elengedhetetlen ha a lengéscsillapító festése túlzott mértékben sérült.
  • Szétszerelés: Ha a lengéscsillapító szerelhető, akkor a szétszerelés célszerszámmal történik. Ezzel szemben lengéscsillapítók nagy többsége nem szerelhető, így cégünk kifejlesztett egy speciális technológiát, mellyel a „peremezett” lengéscsillapítók szerelhetővé alakíthatók át. A lengéscsillapítók megbontása után, a felújítást végző szakember egy teljesen új lezárást épít az eredeti helyére. Az alábbi képeken látható szétszerelés előtt és átalakítás után a lengéscsillapító lezárása. Ennek az átalakításnak a legnagyobb előnye, hogy a lengéscsillapító ettől a lépéstől kezdve bármikor, roncsolás mentesen szétszerelhető és felújítható vagy hangolható.
  • A felújítás következő lépése: a belső szerkezeti elemek állapotvizsgálata és a kopott, törött elemek cseréje. Sportosítás esetén nem elegendő csupán a gyári állapot visszaállítása. Ekkor az eredeti csillapítási karakterisztika ismeretében a lengéscsillapító szelepeinek finomhangolásával szakembereink a kívánalmaknak megfelelően állítják be a csillapítási diagramot. Az alábbi ábrán látható lengéscsillapító karakterisztikák szemléltetik a különbséget a különböző beállítások között (Megjegyzés: Progresszív beállítást napjainkban már egyáltalán nem alkalmaznak).

Karakterisztika: A lengéscsillapítók csillapítási tulajdonságait bemutató diagram. A mérnöki gyakorlatban a Sebesség – Erő diagram használatos, míg a mindennapi használat során inkább Elmozdulás – Erő diagramot helyezik szakembereink előtérbe. Ebben az esetben szinuszos gerjesztés mellett, meghatározott frekvenciával és löketen veszik fel a lengéscsillapító karakterisztikáját. A jobboldali ábrán látható egy példa az Elmozdulás – Erő diagramra.

  • A szükséges átalakításokat után következik a lengéscsillapítók összeszerelése. Cégünk nagy figyelmet fordít arra, hogy a felújított lengéscsillapítókba a legjobb minőségű olaj kerüljön, ugyanis az a lengéscsillapító „lelke”. Az egyszerű hidraulika olaj nem használható lengéscsillapítókban. Ennek az az oka, hogy a lengéscsillapító működése során az olaj kis keresztmetszetű furatokon (réseken) áramlik nagy sebességgel. Hagyományos hidraulika olaj ilyen esetben kavitálni kezd (felforr) és apró olajbuborékok keletkeznek az áramló olajban, így a kívánt csillapítóerő jelentős mértékben lecsökken. A másik probléma, hogy a lengéscsillapítókban az olaj nem igazán nyomásra, hanem inkább „nyírásra” van igénybe véve, ami azt jelenti, hogy az olaj nagyon gyorsan elveszti az eredeti viszkozitását, ha nem tud ennek az igénybevételnek ellenállni. A viszkozitás csökkenés pedig csillapítóerő csökkenést is jelent, mivel az alacsonyabb viszkozitású olaj könnyebben át tud jutni a fojtó furatokon.
  • A lengéscsillapító tesztelése vizsgálóberendezésen. Szakembereink ilyenkor ellenőrzik hogy a lengéscsillapító karakterisztikája megfelel-e a kívánalmaknak.
  • A felújítási folyamat utolsó lépése a lengéscsillapító festése, mely a felület megfelelő előkészítésével kezdődik. Az olajos szennyeződések eltávolítása egy speciális összetételű mosófolyadékkal történik. Az így előkészített felületen a festék könnyebben megtapad. A lengéscsillapítók festésének színe alapfelújításkor fekete, de sportosítás esetén igény szerint sárga.

Menetes toldat felhegesztve a szerelhető lezáráshoz

A régi és az új lengéscsillapító lezárás összehasonlítása

Sebesség – Erő diagram

Elmozdulás – Erő diagram

4. Lépés:

A lengéscsillapító átadása ügyfelünk számára. Lehetőség van a felújított lengéscsillapítókhoz gumi ütközőket és porvédőket vásárolni, melyekkel a lengéscsillapító élettartam még tovább növelhető.

Cégünk a fent leírt szolgáltatásán kívül, új termékek forgalmazásával is foglalkozik. A lengéscsillapító sportosításon túl, tovább fokozható a vezetési élmény a német Eibach cég futómű alkatrészeivel. A Pro-Kit ill., Sportline sportrugók, a Pro-Spacer nyomtávszélesítők, valamint az Ati-Roll-Kit sport stabilizátor rudak, mind az autó stabilitását növelik. Ezektől a fejlesztésektől, olyan érzése lesz a minden sofőrnek, mintha sínen közlekedne az autójával.

Kosár

LEGUTÓBBI BEJEGYZÉSEK

Kategóriák

KÖZÖSSÉGI MÉDIA

Ez a weboldal sütiket használ. Az Uniós törvények értelmében kérjük, hogy engedélyezze a sütik használatát, vagy zárja be az oldalt. További információ

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close